Knowledge management : concepts and best practices / Kai Mertins, Peter Heisig, Jens Vorbeck, editors. - 2nd ed. - Berlin ; New York : Springer, 2003. - xxxi, 383 p. : il. ; 25 cm.

Incluye bibliografía e índices

Introduction.- Design Fields: Business Process Oriented Knowledge Management.- The Fraunhofer Knowledge Management Audit (FKM-Audit).- Motivation for Knowledge Management.- Role Models, Human Resources and Strategy.- Knowledge Management Tools.- Intellectual Capital: Measuring Knowledge Management. Survey: Delphy Study on the Future Knowledge Management.- A Survey on Good Practices in Knowledge Management in European Companies.- How German Companies Employ Knowledge Management. Case Studies: Knowledge Management - Results of a Benchmarking Study.- The Holistic Approach of Arthur D. Little, Inc.- The Aventis Approach to KM.- British Aerospace plc.- Knowledge Management and Customer Orientation.- Knowledge Management in a Global Company - IBM Global Services.- Phonak.- Roche Diagnostics - Laboratory Systems.- Knowledge Sharing @MED - Enabling Knowledge Sharing by Turning Knowledge into Business. KM - Made in Europe: Building Communities. Organizational Knowledge Management within the European Commission's Information Society Technologies Programme.

El Centro de Competencia de Gestión del Conocimiento presenta en esta segunda edición de sus resultados de investigación en marcha con fecha y extendida. Al hacerlo, se describen las mejores prácticas en la gestión del conocimiento de las principales empresas y muestra cómo integrar dichas actividades en las tareas y procesos de negocio diarios , cómo motivar a la gente y qué capacidades y habilidades son obligatorios. Se concluye con un resumen de los principales proyectos de gestión del conocimiento en varios países europeos .

3540004904 9783540004905

2003045697


GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO
GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO --EUROPA--CASOS DE ESTUDIO

HD30.2 / .K636865 2003

658.4038 / K733