Artificial Intelligence for Computer Games (Registro nro. 13931)
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000 -CABECERA | |
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Campo de control de longitud fija | 03156nam a2200277za04500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
Campo de control | 17306 |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
Campo de control de longitud fija | 050703s2011 xxu eng d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) | |
ISBN | 9781441981882 99781441981882 |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY | |
Número de clasificación Decimal | 006.3 |
Número de documento (Cutter) | 223 |
245 ## - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO | |
Título | Artificial Intelligence for Computer Games |
Medio físico | [electronic resource] / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Pedro Antonio González-Calero, Marco Antonio Gómez-Martín. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | XII, 200p. 40 illus. |
Otros detalles físicos | online resource. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO FORMATEADA | |
Nota de contenido con formato preestablecido | Visual Data Mining of Player Traces in Interactive Environments -- Heuristic search methods for pathfinding -- Pattern-based AI Scripting -- Case-Based Reasoning and User-Generated Gameplay -- Knowledge acquisition for adaptive game AI -- Game AI as Storytelling -- Affective Interactive Narrative -- Virtual Humans -- Interactive Drama -- Dynamic Behaviour Trees. |
520 ## - RESUMEN, ETC. | |
Nota de sumario, etc. | Techniques used for Artificial Intelligence (AI) in commercial video games are still far from state-of-the art in Academia, but with graphics in video games coming close to photo realistic quality, and multi-processor architectures getting common in console and PC game platforms, sophisticated AI is getting into the focus of the video game industry as the next big thing for enhancing the player experience. "Artificial Intelligence for Games" collects some of the most relevant results from Academia in the area of Artificial Intelligence for games. The selection of contributions has been biased towards rigorous and theoretically grounded work that is also supported with developed prototypes, which should pave the way for the integration of academic AI techniques into state-of-the-art electronic entertainment games. The chapters in the book cover different areas relevant to AI in commercial games: Real-time heuristic search algorithms that alleviate the scalability problem of A* techniques Authoring tools that facilitate the construction by game designers (typically non-programmers) of behavior controlling software Algorithms for automatically or semi-automatically learning complex behavior from recorded traces of human players Techniques that try to deliver the best possible experience by dynamically adapting the game to the player interaction "Artificial Intelligence for Games " is a must-read for researchers and practicing engineers in the game industry. Key results from applied research on AI within the last 10 years have been collected here to provide a reference work for both Academia and Industry that will help to close the gap between both worlds. |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Engineering. |
9 (RLIN) | 96 |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Artificial intelligence. |
9 (RLIN) | 33648 |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Engineering. |
9 (RLIN) | 96 |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Artificial Intelligence (incl. Robotics). |
9 (RLIN) | 23200 |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
9 (RLIN) | 33564 |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | APPL.MATHEMATICS./ COMPUTATIONAL METHODS OF ENGINNEERING. |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
9 (RLIN) | 34018 |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | ENGINEERING MATHEMATICS |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
9 (RLIN) | 33763 |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | COMPUTATIONAL INTELIGENCE |
700 ## - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL | |
Nombre de persona | González-Calero, Pedro Antonio. |
Término relacionador | Ed. |
9 (RLIN) | 34161 |
700 ## - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL | |
Nombre de persona | Gómez-Martín, Marco Antonio. |
Término relacionador | Ed. |
9 (RLIN) | 34162 |
710 ## - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO | |
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 111 |
856 ## - ACCESO ELECTRÓNICO | |
Identificador uniforme del recurso URI | <a href="http://springer.escuelaing.metaproxy.org/book/10.1007/978-1-4419-8188-2">http://springer.escuelaing.metaproxy.org/book/10.1007/978-1-4419-8188-2</a> |
Texto del enlace | ir a documento |
Tipo de formato electrónico | URL |
942 ## - ELEMENTOS KOHA | |
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías | |
Koha tipo de item | DOCUMENTOS DIGITALES |
Disponibilidad | Mostrar en OPAC | Fuente de clasificación o esquema | Tipo de Descarte | Restricciones de uso | Estado | Código de colección | Localización permanente | Localización actual | Fecha adquisición | Proveedor | Forma de Adq | Precio normal de compra | Datos del ítem (Volumen, Tomo) | Préstamos totales | Signatura completa | Código de barras | Fecha última consulta | Número de ejemplar | Propiedades de Préstamo KOHA | Programa Académico |
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Préstamo Normal | Digital | Biblioteca Jorge Álvarez Lleras | Biblioteca Jorge Álvarez Lleras | 2014-03-01 | Springer-444444025-OS1549 | Compra | 13770.00 | Ej. 1 | 006.3 223 | D000219 | 2014-10-14 | 1 | DOCUMENTOS DIGITALES | Biblioteca |