GRASP : (Registro nro. 22832)

000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 03059cam a2200217 a 4500
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
DESCRIPCIÓN FÍSICA ta
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 170908s2020 us ||f |||| 001 0 eng d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9780385541824
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de clasificación Decimal 370.153
Número de documento (Cutter) S246g
Número de edición DEWEY 23
100 ## - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Sarma, Sanjay.
9 (RLIN) 4856
245 ## - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO
Título GRASP :
Parte restante del título The Science Transforming How We Learn /
Mención de responsabilidad, etc. Sanjay Sarma.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. New York : ( Estados Unidos) :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Doubleday,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2020
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 321 p. :
Dimensiones 24 cm.
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Enlace Incluye índice
520 ## - RESUMEN, ETC.
Nota de sumario, etc. A groundbreaking look at the science of learning: how it works both in the mind and in the classroom, which teaching techniques are most effective, and how schools should (and absolutely should not) use instructional technology. This is an essential resource for teachers, anyone interested in cutting-edge research into learning, and parents considering the educational alternatives available to their children.<br/><br/>As the head of Open Learning at MIT, renowned professor Sanjay Sarma has a daunting job description: to fling open the doors of the MIT experience for the benefit of the wider world. But if you're going to undertake such an ambitious project, you first have to ask: How do we learn? What are the most effective ways of educating? And how can the science of learning transform education to unlock our potential, as individuals and across society?<br/><br/>Grasp takes readers across multiple frontiers, from fundamental neuroscience to cognitive psychology and beyond, as it explores the future of learning. Some of its findings:<br/><br/>• For educators teaching remotely, online instructional tools have been proven to be a powerful ally when used appropriately—and a dangerous impediment when misapplied.<br/>• By structuring its curriculum to better incorporate cutting-edge learning strategies, one law school in Florida has rocketed to the top of its state in bar exam passage rates.<br/>• Scientists are studying the role of forgetting, exposing it not as a simple failure of memory but a critical weapon in our learning arsenal.<br/>• New developments in neuroimaging are helping us understand how reading works in the brain. It's become possible to identify children who might benefit from specialized dyslexia interventions—before they learn to read.<br/><br/>Along the way, Sarma debunks long-held fallacies (such as the noxious idea of "learning styles"), while equipping readers with a set of practical tools for absorbing and retaining information across a lifetime. He presents a vision for learning that's more inclusive and democratic—revealing a world bursting with powerful learners, just waiting for the chance they deserve.<br/><br/>Drawing from the author's experience as an educator and the work of researchers and educational innovators at MIT and beyond, Grasp offers scientific and practical insight, promising not just to inform and entertain readers but to open their minds.
650 #0 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
9 (RLIN) 207
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada NEUROCIENCIA
650 #0 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada PSICOLOGÍA COGNITIVA
9 (RLIN) 26546
650 #0 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE
9 (RLIN) 44878
700 ## - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Yoquinto, Luke
Término relacionador Autor.
9 (RLIN) 4858
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías
Koha tipo de item LIBRO - MATERIAL GENERAL
Existencias
Disponibilidad Mostrar en OPAC Fuente de clasificación o esquema Tipo de Descarte Estado Código de colección Localización permanente Localización actual Localización en estanterías Fecha adquisición Proveedor Forma de Adq Precio normal de compra Datos del ítem (Volumen, Tomo) Número de Inventario Préstamos totales Renovaciones totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Fecha último préstamo Número de ejemplar Propiedades de Préstamo KOHA Programa Académico
        Préstamo Normal Colección General Biblioteca Satélite Biblioteca Jorge Álvarez Lleras Fondo general 2021-12-03 Amazon - 444444001 - OC28030 Compra 148016.00 Ej.1 BIB0004111 1 2 370.153 S246g 029546 2024-02-15 2022-10-21 1 LIBRO - MATERIAL GENERAL Centro de Estudios de Diseño de Elementos y Sistemas Mecánicos