History of Rotating Machinery Dynamics [electronic resource] / by J. S. Rao.

Por: Rao, J. S [author.]Colaborador(es): SpringerLink (Online service)Tipo de material: TextoTextoSeries History of Mechanism and Machine Science; -20Editor: Netherlands: Descripción: XX, 360p. 207 illus., 77 illus. in color. online resourceISBN: 9789400711655 99789400711655Tema(s): Engineering | MECHANICAL ENGINEERING | MACHINERY AND MACHINE ELEMENTS | INGENIERÍA | INGENIERÍA MECÁNICA | MECÁNICA ESTRUCTURALClasificación CDD: 621 Recursos en línea: ir a documento
Contenidos:
Foreword; Preface; Acknowledgements; 1 Beginnings of the Wheel; References; 2 Science before the Medieval Period; References; 3 Water Wheels; References; 4 Wind Mills; References; 5 Renaissance and Scientific Revolution; References; 6 Renaissance Engineers; References; 7 Industrial Revolution; References; 8 Turbomachines; References 9 Fundamentals of Elasticity; References; 10 Energy Methods; 10.1 Euler"Lagrange Equations; 10.2 Lagrange Method; 10.3 Rayleigh's Energy Approach; 10.4 Ritz Method; 10.5 Lagrange Method for Vibration Problems; 10.6 Galerkin Method; 10.7 Hamilton's Principle; 10.8 Complementary Virtual Work; 10.9 Hellinger"Reissner Variational Principle; 10.10 Hu"Washizu Principle; 10.11Different Theories of Torsion of Rods; 10.11.1 Coulomb (1784) Elementary Theory , see Timoshenko and Goodier [42] for Circular Rods; 10.11.2St. Venant (1853) Theory, see Todhunter [43] and Timoshenko and Goodier [42] for Circular Rods; 10.11.3 Love's (1944) Theory; 10.11.4 Timoshenko (1945) " Gere's (1954) Theory; 10.11.5 Reissner (1952) and Lo"Goulard's (1955) Theory; 10.11.6 Barr's (1962) Theory; 10.11.7 Refined Theory by Rao (1974); References; 11 20th Century Graphical and Numerical Methods; 11.1 Stodola"Viannello (Rayleigh's Maximum Energy) Method in Graphical Form; 11.2 Stodola"Viannello Iterative Method in Tabular Form; 11.3 Dunkerley's Method; 11.4 Proof of the Dunkerley Formula by Blaess [1]; 11.5 Hahn's Proof Using Matrix Algebra [3]; 11.6 Holzer Method for Torsional Vibration; 11.7 The Myklestad Method [7,8]; 11.8 Prohl's Method [9]; References; 12 Matrix Methods; 12.1 Torsional Vibration Systems; 12.2 Far-Coupled Systems; 12.3 GrÁffe's Method of Successive Approximations; 12.4 Matrix Iteration Method; 12.5 Method of Priebs [10]; 12.6 The Holzer Method (Close Coupled Systems) in Transfer Matrix Form; 12.7 Myklestad"Thomson (1949, 1953) " Prohl Methods in Transfer Matrix Form for Far-Coupled Systems; 12.8 A Brief Note on Computers and Evolution; References; 13 Finite Element Methods; 13.1 Beam Finite Element; 13.2 Tocher Triangular Plate Element (1962); 13.3 Shell Element; 13.4 Interface Damping through Finite Element Analysis; 13.5 Illustration of Turbomachine Blade Analysis using Commercial Codes; References; 14 Rotor Dynamics Methods; 14.1 De Laval Model; 14.2 Jeffcott Rotor Analysis; 14.3 Fluid Film Bearings; 14.4 Oil Film Instabilities; 14.5 Quality Factor; 14.6 Gyroscopic Effects; 14.7 Internal Friction, Hysteresis; 14.8 Shafts with Gravity and Variable Elasticity; 14.9 Misalignment; 14.10 Bowed Rotors; 14.11 Variable Inertia; 14.12 Seals and Instabilities; 14.13 Steam Whirl; 14.14 Cracked Shafts; References; 15 Transfer Matrix Methods; 15.1 Torsional Vibration due to Short Circuit of Generators; 15.2 Transfer Matrix Method for Lateral Vibrations of Rotors; 15.3 Twin Spool Rotor Analysis; References;16 Finite Element Methods for Rotor Dynamics; 16.1 Nelson's Beam Element; 16.2 Geared Rotors and Chaos; 16.3 Solid Rotors; 16.4 Two Spool Aircraft Engine [21]; 16.5 Cryogenic Pump Rotor Dynamic Analysis; References; 17 Bladed Disks; 17.1 Armstrong's Analysis for Tuned Systems; 17.2 Ewins' Analysis; 17.3 Mistuning Arrangement; 17.4 Damping; 17.5 Micro-Slip Damping (Fretting Fatigue); References; 18 Lifing; 18.1 High Cycle Fatigue (HCF) Life Estimation; 18.2 Low Cycle Fatigue (Strain Based Life Estimation); 18.3 Linear Elastic Fracture Mechanics; References; 19 Optimization; 19.1 Shape Optimization; 19.2 Weight Optimization; References; 20 Concluding Remarks; Index.
Resumen: Este libro comienza con la invención de la rueda hace casi 5.000 años , ya través de ArquÍmedes, Aristóteles y héroe describe las primeras aplicaciones prácticas, tales como ruedas de agua y ruedas de amolar , empujando a la investigación cientÍfica más rigurosa por parte de las mentes curiosas , como Leonardo da Vinci y Copérnico en edades posteriores . Newton y Leibniz siguieron, y estructuras de vigas reciben la máxima atención hace tres siglos. Como los cambios de enfoque y disciplinas afines como las matemáticas y la fÍsica también se desarrollan lentamente turbomáquinas y el rotor y la dinámica de la hoja como sabemos el tema ya tomar forma.Mientras que el libro traza los acontecimientos que condujeron a Laval y Turbinas Parsons , el énfasis está en la dinámica del rotor y la cuchilla aspectos que impulsaron estas turbinas a sus lÍmites en el siglo pasado. Los métodos tabulares y gráficos desarrollados en la era pre - computadora han tomado forma diferente en los últimos cincuenta años a través de métodos de elementos finitos. Los métodos que se desarrollaron en el siglo pasado se discuten en detalle para ayudar a los diseñadores modernos dÍas y los investigadores.Este libro será de utilidad para los jóvenes investigadores e ingenieros de la industria y las instituciones educativas que participan en el rotor y la cuchilla dinámica de trabajo en la comprensión del pasado y la evolución actual y lo que se espera en el futuro. Ingenieros de la Facultad y la industria pueden beneficiarse de esta amplia perspectiva de la historia en la formulación de sus planes de desarrollo.
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DOCUMENTOS DIGITALES DOCUMENTOS DIGITALES Biblioteca Jorge Álvarez Lleras
Digital 621 223 (Navegar estantería) Ej. 1 1 Disponible D000131
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Foreword; Preface; Acknowledgements; 1 Beginnings of the Wheel; References; 2 Science before the Medieval Period; References; 3 Water Wheels; References; 4 Wind Mills; References; 5 Renaissance and Scientific Revolution; References; 6 Renaissance Engineers; References; 7 Industrial Revolution; References; 8 Turbomachines; References 9 Fundamentals of Elasticity; References; 10 Energy Methods; 10.1 Euler"Lagrange Equations; 10.2 Lagrange Method; 10.3 Rayleigh's Energy Approach; 10.4 Ritz Method; 10.5 Lagrange Method for Vibration Problems; 10.6 Galerkin Method; 10.7 Hamilton's Principle; 10.8 Complementary Virtual Work; 10.9 Hellinger"Reissner Variational Principle; 10.10 Hu"Washizu Principle; 10.11Different Theories of Torsion of Rods; 10.11.1 Coulomb (1784) Elementary Theory , see Timoshenko and Goodier [42] for Circular Rods; 10.11.2St. Venant (1853) Theory, see Todhunter [43] and Timoshenko and Goodier [42] for Circular Rods; 10.11.3 Love's (1944) Theory; 10.11.4 Timoshenko (1945) " Gere's (1954) Theory; 10.11.5 Reissner (1952) and Lo"Goulard's (1955) Theory; 10.11.6 Barr's (1962) Theory; 10.11.7 Refined Theory by Rao (1974); References; 11 20th Century Graphical and Numerical Methods; 11.1 Stodola"Viannello (Rayleigh's Maximum Energy) Method in Graphical Form; 11.2 Stodola"Viannello Iterative Method in Tabular Form; 11.3 Dunkerley's Method; 11.4 Proof of the Dunkerley Formula by Blaess [1]; 11.5 Hahn's Proof Using Matrix Algebra [3]; 11.6 Holzer Method for Torsional Vibration; 11.7 The Myklestad Method [7,8]; 11.8 Prohl's Method [9]; References; 12 Matrix Methods; 12.1 Torsional Vibration Systems; 12.2 Far-Coupled Systems; 12.3 GrÁffe's Method of Successive Approximations; 12.4 Matrix Iteration Method; 12.5 Method of Priebs [10]; 12.6 The Holzer Method (Close Coupled Systems) in Transfer Matrix Form; 12.7 Myklestad"Thomson (1949, 1953) " Prohl Methods in Transfer Matrix Form for Far-Coupled Systems; 12.8 A Brief Note on Computers and Evolution; References; 13 Finite Element Methods; 13.1 Beam Finite Element; 13.2 Tocher Triangular Plate Element (1962); 13.3 Shell Element; 13.4 Interface Damping through Finite Element Analysis; 13.5 Illustration of Turbomachine Blade Analysis using Commercial Codes; References; 14 Rotor Dynamics Methods; 14.1 De Laval Model; 14.2 Jeffcott Rotor Analysis; 14.3 Fluid Film Bearings; 14.4 Oil Film Instabilities; 14.5 Quality Factor; 14.6 Gyroscopic Effects; 14.7 Internal Friction, Hysteresis; 14.8 Shafts with Gravity and Variable Elasticity; 14.9 Misalignment; 14.10 Bowed Rotors; 14.11 Variable Inertia; 14.12 Seals and Instabilities; 14.13 Steam Whirl; 14.14 Cracked Shafts; References; 15 Transfer Matrix Methods; 15.1 Torsional Vibration due to Short Circuit of Generators; 15.2 Transfer Matrix Method for Lateral Vibrations of Rotors; 15.3 Twin Spool Rotor Analysis; References;16 Finite Element Methods for Rotor Dynamics; 16.1 Nelson's Beam Element; 16.2 Geared Rotors and Chaos; 16.3 Solid Rotors; 16.4 Two Spool Aircraft Engine [21]; 16.5 Cryogenic Pump Rotor Dynamic Analysis; References; 17 Bladed Disks; 17.1 Armstrong's Analysis for Tuned Systems; 17.2 Ewins' Analysis; 17.3 Mistuning Arrangement; 17.4 Damping; 17.5 Micro-Slip Damping (Fretting Fatigue); References; 18 Lifing; 18.1 High Cycle Fatigue (HCF) Life Estimation; 18.2 Low Cycle Fatigue (Strain Based Life Estimation); 18.3 Linear Elastic Fracture Mechanics; References; 19 Optimization; 19.1 Shape Optimization; 19.2 Weight Optimization; References; 20 Concluding Remarks; Index.

Este libro comienza con la invención de la rueda hace casi 5.000 años , ya través de ArquÍmedes, Aristóteles y héroe describe las primeras aplicaciones prácticas, tales como ruedas de agua y ruedas de amolar , empujando a la investigación cientÍfica más rigurosa por parte de las mentes curiosas , como Leonardo da Vinci y Copérnico en edades posteriores . Newton y Leibniz siguieron, y estructuras de vigas reciben la máxima atención hace tres siglos. Como los cambios de enfoque y disciplinas afines como las matemáticas y la fÍsica también se desarrollan lentamente turbomáquinas y el rotor y la dinámica de la hoja como sabemos el tema ya tomar forma.Mientras que el libro traza los acontecimientos que condujeron a Laval y Turbinas Parsons , el énfasis está en la dinámica del rotor y la cuchilla aspectos que impulsaron estas turbinas a sus lÍmites en el siglo pasado. Los métodos tabulares y gráficos desarrollados en la era pre - computadora han tomado forma diferente en los últimos cincuenta años a través de métodos de elementos finitos. Los métodos que se desarrollaron en el siglo pasado se discuten en detalle para ayudar a los diseñadores modernos dÍas y los investigadores.Este libro será de utilidad para los jóvenes investigadores e ingenieros de la industria y las instituciones educativas que participan en el rotor y la cuchilla dinámica de trabajo en la comprensión del pasado y la evolución actual y lo que se espera en el futuro. Ingenieros de la Facultad y la industria pueden beneficiarse de esta amplia perspectiva de la historia en la formulación de sus planes de desarrollo.

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