Biblioteca
Normal view MARC view ISBD view

Nudge: Improving decisions about health, wealth and happiness / Richard H. Thaler, Cass R. Sunstein.

By: Thaler, Richard H, 1945.
Contributor(s): Sunstein, Cass R.
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: New York: Penguin Books, 2009Edition: Rev. and expanded ed.Description: viii, 312 p.: il.; 22 cm.ISBN: 9780143115267 (pbk.).Subject(s): DECISIONES (PSICOLOGÍA) -- ASPECTOS ECONÓMICOS | TOMA DE DECISIONES -- ASPECTOS PSICOLÓGICOS | COMPORTAMIENTO DEL CLIENTE | ECONOMÍADDC classification: 330.019
Contents:
Acknowledgments Introduction Part I: Humans and Econs 1. Biases and Blunders 2. Resisting Temptation 3. Following the Herd 4.When Do We Need a Nudge? 5. Choice Architecture Part II: Money 6. Save More Tomorrow 7. Naive Investing 8. Credit Markets 9. Privatizing Social Security: Smorgasbord Style Part III: Health 10. Prescription Drugs: Part D for Daunting 11. How to Increase Organ Donations 12. Saving the Planet Part IV: Freedom 13. Improving School Choices 14. Should Patients Be Forced to Buy Lottery Tickets? 15. Privatizing Marriage Part V: Extensions and Objections 16. A Dozen Nudges 17. Objections 18. The Real Third Way 19. Bonus Chapter: Twenty More Nudges Postscript: November 2008 Notes Bibliography Index
Summary: Nudge es acerca de elecciones-cómo las hacemos y cómo podemos hacer mejores. Basándose en décadas de investigación en los campos de la ciencia del comportamiento y de la economía, los autores Richard H. Thaler y Cass R. Sunstein ofrecen una nueva perspectiva sobre la prevención de los innumerables errores que hacemos mal aconsejado inversiones personales, el consumo de alimentos poco saludables, el abandono de nuestra recursos naturales y nos muestran cómo sensata "arquitectura elección" puede empujar con éxito a las personas hacia las mejores decisiones. En la tradición de The Tipping Point y Freakonomics, Nudge es sencillo, informativo y entretenido, una lectura obligada para cualquier persona interesada en nuestra individual y el bienestar colectivo.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Vol info Copy number Status Date due Barcode Item holds
LIBRO - MATERIAL GENERAL LIBRO - MATERIAL GENERAL Biblioteca Satélite
Fondo general
Colección / Fondo / Acervo / Resguardo 330.019 T365n (Browse shelf) Ej. 1 1 Available 023592
LIBRO - MATERIAL GENERAL LIBRO - MATERIAL GENERAL Biblioteca Satélite
Fondo general
Colección General 330.019 T365n (Browse shelf) Ej.2 2 Available 028517
Total holds: 0

Incluye Bibliografía e indices

Acknowledgments
Introduction
Part I: Humans and Econs

1. Biases and Blunders
2. Resisting Temptation
3. Following the Herd
4.When Do We Need a Nudge?
5. Choice Architecture

Part II: Money

6. Save More Tomorrow
7. Naive Investing
8. Credit Markets
9. Privatizing Social Security: Smorgasbord Style

Part III: Health

10. Prescription Drugs: Part D for Daunting
11. How to Increase Organ Donations
12. Saving the Planet

Part IV: Freedom

13. Improving School Choices
14. Should Patients Be Forced to Buy Lottery Tickets?
15. Privatizing Marriage

Part V: Extensions and Objections

16. A Dozen Nudges
17. Objections
18. The Real Third Way
19. Bonus Chapter: Twenty More Nudges
Postscript: November 2008
Notes
Bibliography
Index

Nudge es acerca de elecciones-cómo las hacemos y cómo podemos hacer mejores. Basándose en décadas de investigación en los campos de la ciencia del comportamiento y de la economía, los autores Richard H. Thaler y Cass R. Sunstein ofrecen una nueva perspectiva sobre la prevención de los innumerables errores que hacemos mal aconsejado inversiones personales, el consumo de alimentos poco saludables, el abandono de nuestra recursos naturales y nos muestran cómo sensata "arquitectura elección" puede empujar con éxito a las personas hacia las mejores decisiones. En la tradición de The Tipping Point y Freakonomics, Nudge es sencillo, informativo y entretenido, una lectura obligada para cualquier persona interesada en nuestra individual y el bienestar colectivo.

CORPOICA

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer