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Regulating infrastructure : monopoly, contracts, and discretion José Gómez Ibáñez.

By: Gómez-Ibáñez, José A
Material type: TextTextPublisher: Cambridge, Mass. ; London Harvard University Press 2006Description: XI, 431 p.; 24 cmISBN: 9780674022386 (pbk.); 9780674011779 (cart.); 0674022386 (pbk.); 0674011775 (cart.)Subject(s): PRIVATIZACIÓN -- CASOS DE ESTUDIO | CONTRATOS ADMINISTRATIVOS | NACIONALIZACIONES | INFRAESTRUCTURA (ECONOMÍA) -- POLÍTICA GUBERNAMENTALDDC classification: 338.884
Contents:
Acknowledgments ix 1. Monopoly as a Contracting Problem 1 (17) 2. The Choice of Regulatory Strategy 18 I Regulatory Politics and Dynamics 3. The Behavior of Regulatory Agencies 39 (16) 4. Capture and Instability: Sri Lanka's Buses and U.S. Telephones 55 (29) 5. Incompleteness and Its Consequences: Argentina's Railroads 84 (25) 6. Forestalling Expropriation: Electricity in the Americas 109 (48) II Contract versus Discretionary Regulation 7. The Evolution of Concession Contracts: Municipal Franchises in North America 157 (31) 8. The Rediscovery of Private Contracts: U.S. Railroad and Airline Deregulation with John K. Meyer 188 (29) 9. Price-Cap Regulation: The British Water Industry 217 III Vertical Unbundling and Regulation 10. The Trade-off in Unbundling: Competition versus Coordination 247 (17) 11. Regulating Coordination: British Railroads 264 (34) 12. Designing Capacity Markets: Electricity in Argentina with Martin Rodriguez-Pardina 298 (28) 13. The Prospects for Unbundling 326 (15) 14. The Future of Regulation 341 (20) Notes 361 (58) Index 419
Summary: En la década de 1980 y de los años 90 muchos países se volvieron hacia el sector privado para crear infraestructura y servicios públicos, tales como gas, teléfono y carreteras, con la idea de que los incentivos basados en el mercado podrían controlar los costos y mejorar la calidad de los servicios esenciales. Pero debacles posteriores incluyendo el colapso del mercado mayorista de electricidad de California y la quiebra de la mayor compañía de ferrocarril del Reino Unido han planteado preguntas inquietantes sobre la privatización. Este libro aborda uno de los más irritante de ellos: ¿cómo puede el gobierno de manera justa y efectiva regular "monopolios naturales" -aquellos infraestructura y servicios públicos cuyas tecnologías hacer impracticable la competencia?
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LIBRO - MATERIAL GENERAL LIBRO - MATERIAL GENERAL Biblioteca Satélite
Fondo general
Colección General 338.884 G633r (Browse shelf) Ej. 1 1 Available 023769
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Incluye indices

Acknowledgments ix
1. Monopoly as a Contracting Problem
1 (17)
2. The Choice of Regulatory Strategy
18
I Regulatory Politics and Dynamics
3. The Behavior of Regulatory Agencies
39 (16)
4. Capture and Instability: Sri Lanka's Buses and U.S. Telephones
55 (29)
5. Incompleteness and Its Consequences: Argentina's Railroads
84 (25)
6. Forestalling Expropriation: Electricity in the Americas
109 (48)
II Contract versus Discretionary Regulation
7. The Evolution of Concession Contracts: Municipal Franchises in North America
157 (31)
8. The Rediscovery of Private Contracts: U.S. Railroad and Airline Deregulation with John K. Meyer
188 (29)
9. Price-Cap Regulation: The British Water Industry
217
III Vertical Unbundling and Regulation
10. The Trade-off in Unbundling: Competition versus Coordination
247 (17)
11. Regulating Coordination: British Railroads
264 (34)
12. Designing Capacity Markets: Electricity in Argentina with Martin Rodriguez-Pardina
298 (28)
13. The Prospects for Unbundling
326 (15)
14. The Future of Regulation
341 (20)
Notes 361 (58)
Index 419

En la década de 1980 y de los años 90 muchos países se volvieron hacia el sector privado para crear infraestructura y servicios públicos, tales como gas, teléfono y carreteras, con la idea de que los incentivos basados en el mercado podrían controlar los costos y mejorar la calidad de los servicios esenciales. Pero debacles posteriores incluyendo el colapso del mercado mayorista de electricidad de California y la quiebra de la mayor compañía de ferrocarril del Reino Unido han planteado preguntas inquietantes sobre la privatización. Este libro aborda uno de los más irritante de ellos: ¿cómo puede el gobierno de manera justa y efectiva regular "monopolios naturales" -aquellos infraestructura y servicios públicos cuyas tecnologías hacer impracticable la competencia?

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