Introduction to computer science using Python : a computational problem-solving focus / Charles Dierbach
Tipo de material: TextoEditor: Hoboken NJ (USA) : John Wiley and Sons, 2015Edición: India EditionDescripción: xxvii, 580 p. : il., gráficas, tablas ; 24 cmISBN: 9788126556014Tema(s): PYTHON (LENGUAJE DE PROGRAMACIÓN PARA COMPUTADORES) | PROGRAMACIÓN DE COMPUTADORESClasificación CDD: 005.133Tipo de ítem | Ubicación actual | Colección | Signatura | Info Vol | Copia número | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | Reserva de ítems |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
LIBRO - MATERIAL GENERAL | Biblioteca Jorge Álvarez Lleras Fondo general | Colección General | 005.133 D563i (Navegar estantería) | Ej. 1 | 1 | Disponible | 026399 | ||
LIBRO - MATERIAL GENERAL | Biblioteca Jorge Álvarez Lleras Fondo general | Colección General | 005.133 D563i (Navegar estantería) | Ej. 2 | 2 | Disponible | 026400 | ||
LIBRO - MATERIAL GENERAL | Biblioteca Jorge Álvarez Lleras Fondo general | Colección General | 005.133 D563i (Navegar estantería) | Ej. 3 | 3 | Disponible | 026401 |
Navegando Biblioteca Jorge Álvarez Lleras Estantes, Ubicación: Fondo general, Código de colección: Colección General Cerrar el navegador de estanterías
005.133 C518p Professional cuda c programming / | 005.133 C518p Professional cuda c programming / | 005.133 C547d Deep learning with Python / | 005.133 D563i Introduction to computer science using Python : | 005.133 D563i Introduction to computer science using Python : | 005.133 D563i Introduction to computer science using Python : | 005.133 D965c Competitive programming in Python : 128 algorithms to develop your coding skills / |
Incluye indices
Preface
Acknowledgments
About the Author
1 Introduction
1.1 What Is Computer Science?
1.2 Computer Algorithms
1.3 Computer Hardware
1.4 Computer Software
1.5 The Process of Computational Problem Solving
1.6 The Python Programming Language
1.7 A First Program--Calculating the Drake Equation
2 Data and Expressions
2.1 Literals
2.2 Variables and Identifiers
2.3 Operators
2.4 Expressions and Data Types
2.5 Age in Seconds Program
3 Control Structures
3.1 What Is a Control Structure?
3.2 Boolean Expressions (Conditions)
3.3 Selection Control
3.5 Calendar Month Program
4 Lists
4.1 List Structures
4.2 Lists (Sequences) in Python
4.3 Iterating Over Lists (Sequences) in Python
4.4 More on Python Lists
4.5 Calendar Year Program
5 Functions
5.1 Program Routines
5.2 More on Functions
5.3 Credit Card Calculation Program
6 Objects and Their use
6.1 Software Objects
6.2 Turtle Graphics
6.3 Horse Race Simulation Program
7 Modular Design
7.1 Modules
7.2 Top-Down Design
7.3 Python Modules
7.3.1 What Is a Python Module?
7.4 Calendar Year Program (function version)
8 Text Files
8.1 What Is a Text File?
8.2 Using Text Files
8.3 String Processing
8.4 Exception Handling
8.5 Cigarette Use/Lung Cancer Correlation Program
9 Dictionaries and Sets
9.1 Dictionary Type in Python
9.2 Set Data Type
9.3 A Food Co-op's Worker Scheduling Simulation
10 Object-Oriented Programming
10.1 What Is Object-Oriented Programming?
10.2 Encapsulation
10.3 Inheritance
10.4 Polymorphism
10.5 Object-Oriented Design using UML
10.6 Vehicle Rental Agency Program
11 Recursion
11.1 Recursive Functions
11.2 Recursive Problem Solving
11.3 Iteration vs. Recursion
11.4 Towers of Hanoi
12 Computing and Its Developments
12.1 The Concept of a Programmable Computer
12.2 Developments Leading to Electronic Computing
12.3 The Early Groundbreakers
12.4 The First Commercially Available Computers
12.5 Transistorized Computers
12.6 The Development of High-Level Programming Languages
12.7 The Development of the Integrated Circuit (1958)
12.8 Mainframes, Minicomputers, and Supercomputers
12.9 The Rise of the Microprocessor
12.10 The Dawn of Personal Computing
12.11 The Development of Wide Area Networks
12.12 The Development of Local Area Networks (LANs)
12.13 The Development of the Internet and World Wide Web
Appendix
Index
El libro se centra en la solución de un problema de cálculo del Capítulo 1, este texto ofrece numerosos ejercicios prácticos y ejemplos, cada capítulo termina con un programa de tamaño significativo que demuestra el proceso paso a paso de la elaboración de programas, pruebas y depuración. Un capítulo final incluye la historia de la informática, empezando por Charles Babbage, que contiene más de 65 imágenes históricas. Una pitón al final de su libro también se incluye la referencia 3 de los programadores para la búsqueda rápida de datos de Python.
No hay comentarios en este titulo.