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003 CoBo-ECI
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_222
_bL764l
100 1 _aLipovača, Miran.
_9624
245 1 0 _aLearn you a Haskell for great good! :
_ba beginner's guide /
_cby Miran Lipovača.
260 _aSan Francisco, CA :
_bNo Starch Press,
_c2012.
300 _axviii, 375 p. :
_bil. ;
_c24 cm.
504 _aIncluye Indices
505 _aIntroduction; So, What's Haskell?; What You Need to Dive In; Acknowledgments; Chapter 1: Starting Out; 1.1 Calling Functions; 1.2 Baby's First Functions; 1.3 An Intro to Lists; 1.4 Texas Ranges; 1.5 I'm a List Comprehension; 1.6 Tuples; Chapter 2: Believe the Type; 2.1 Explicit Type Declaration; 2.2 Common Haskell Types; 2.3 Type Variables; 2.4 Type Classes 101; Chapter 3: Syntax in Functions; 3.1 Pattern Matching; 3.2 Guards, Guards!; 3.3 where?!; 3.4 let It Be; 3.5 case Expressions; Chapter 4: Hello Recursion!; 4.1 Maximum Awesome; 4.2 A Few More Recursive Functions; 4.3 Quick, Sort!; 4.4 Thinking Recursively; Chapter 5: Higher-Order Functions; 5.1 Curried Functions; 5.2 Some Higher-Orderism Is in Order; 5.3 The Functional Programmer's Toolbox; 5.4 Lambdas; 5.5 I Fold You So; 5.6 Function Application with $; 5.7 Function Composition; Chapter 6: Modules; 6.1 Importing Modules; 6.2 Solving Problems with Module Functions; 6.3 Mapping Keys to Values; 6.4 Making Our Own Modules; Chapter 7: Making Our Own Types and Type Classes; 7.1 Defining a New Data Type; 7.2 Shaping Up; 7.3 Record Syntax; 7.4 Type Parameters; 7.5 Derived Instances; 7.6 Type Synonyms; 7.7 Recursive Data Structures; 7.8 Type Classes 102; 7.9 A Yes-No Type Class; 7.10 The Functor Type Class; 7.11 Kinds and Some Type-Foo; Chapter 8: Input and Output; 8.1 Separating the Pure from the Impure; 8.2 Hello, World!; 8.3 Gluing I/O Actions Together; 8.4 Some Useful I/O Functions; 8.5 I/O Action Review; Chapter 9: More Input and More Output; 9.1 Files and Streams; 9.2 Reading and Writing Files; 9.3 To-Do Lists; 9.4 Command-Line Arguments; 9.5 More Fun with To-Do Lists; 9.6 Randomness; 9.7 Bytestrings; Chapter 10: Functionally Solving Problems; 10.1 Reverse Polish Notation Calculator; 10.2 Heathrow to London; Chapter 11: Applicative Functors; 11.1 Functors Redux; 11.2 Functor Laws; 11.3 Using Applicative Functors; 11.4 Useful Functions for Applicatives; Chapter 12: Monoids; 12.1 Wrapping an Existing Type into a New Type; 12.2 About Those Monoids; 12.3 Meet Some Monoids; 12.4 Folding with Monoids; Chapter 13: A Fistful of Monads; 13.1 Upgrading Our Applicative Functors; 13.2 Getting Your Feet Wet with Maybe; 13.3 The Monad Type Class; 13.4 Walk the Line; 13.5 do Notation; 13.6 The List Monad; 13.7 Monad Laws; Chapter 14: For a Few Monads More; 14.1 Writer? I Hardly Knew Her!; 14.2 Reader? Ugh, Not This Joke Again; 14.3 Tasteful Stateful Computations; 14.4 Error Error on the Wall; 14.5 Some Useful Monadic Functions; 14.6 Making a Safe RPN Calculator; 14.7 Composing Monadic Functions; 14.8 Making Monads; Chapter 15: Zippers; 15.1 Taking a Walk; 15.2 Focusing on Lists; 15.3 A Very Simple Filesystem; 15.4 Watch Your Step; 15.5 Thanks for Reading!; Colophon; Updates;
520 _aTodo está en el nombre: Learn You a Haskell for Great Good! es una guía ilustrada hilarante a este lenguaje funcional complejo. Embalado con las ilustraciones de la autora original, referencias a la cultura pop, y lo más importante, útil código de ejemplo, este libro enseña los fundamentos funcionales de una manera que nunca creyó posible. Vamos a empezar con la cosa de niños: sintaxis básica, la recursividad, tipos y clases de tipos. A continuación, una vez que tienes los fundamentos abajo, la cinta master-class negro real comienza: usted aprenderá a utilizar los funtores aplicativos, mónadas, cremalleras, y todo el otro mítico Haskell construye sólo has leído en los libros de cuentos. Como usted trabaja su manera a través de imaginativos (y de vez en cuando dementes) ejemplos del autor, usted aprenderá a: Ríete en la cara de los efectos secundarios como usted maneja técnicas de programación puramente funcionales Use la magia de "pereza" de Haskell para jugar con los conjuntos infinitos de datos Organice sus programas mediante la creación de sus propios tipos, clases de tipos y módulos Utilice el sistema de entrada / salida elegante de Haskell para compartir el genio de sus programas con el mundo exterior Corto de comer el cerebro del autor, que no encontrará en una mejor manera de aprender este lenguaje poderoso que la lectura Aprenda usted un Haskell para Gran Buena!
650 0 _aHASKELL (LENGUAJE DE COMPUTADORAS)
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942 _2ddc
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