000 03333cam a2200277 a 4500
001 17488135
005 20151123104924.0
007 ta
008 121010s2014 maua b 001 0 eng
020 _a9780133021844 (hbk.)
040 _aDLC
_cDLC
_dDLC
082 0 0 _a519.5
_223
_bG874b
100 1 _aGroebner, David F.
_925042
245 1 0 _aBusiness statistics :
_ba decision-making approach /
_cDavid F. Groebner, Patrick W. Shannon, Phillip C. Fry
250 _a9th ed.
260 _aBoston :
_bPearson,
_cc2014.
300 _axxvii, 884 p. :
_bcol. il. ;
_c29 cm.
504 _aIncluye bibliografía e indice
505 _a1. The Where, Why, and How of Data Collection 2. Graphs, Charts, and Tables–Describing Your Data 3. Describing Data Using Numerical Measures 1—3. Special Review Section 4. Introduction to Probability 5. Discrete Probability Distributions 6. Introduction to Continuous Probability Distributions 7. Introduction to Sampling Distributions 8. Estimating Single Population Parameters 9. Introduction to Hypothesis Testing 10. Estimation and Hypothesis Testing for Two Population Parameters 11. Hypothesis Tests and Estimation for Population Variances 12. Analysis of Variance 8—12. Special Review Section 13. Goodness-of-Fit Tests and Contingency Analysis 14. Introduction to Linear Regression and Correlation Analysis 15. Multiple Regression Analysis and Model Building 16. Analyzing and Forecasting Time-Series Data 17. Introduction to Nonparametric Statistics 18. Introduction to Quality and Statistical Process Control Appendix A Random Numbers Table Appendix B Cumulative Binomial Distribution Table Appendix C Cumulative Poisson Probability Distribution Table Appendix D Standard Normal Distribution Table Appendix E Exponential Distribution Table Appendix F Values of t for Selected Probabilities Appendix G Values of x2 for Selected Probabilities Appendix H F-Distribution Table Appendix I Distribution of the Studentized Range (q-values) Appendix J Critical Values of r in the Runs Test Appendix K Mann-Whitney U Test Probabilities (n 6 9) Appendix L Mann-Whitney U Test Critical Values (9 … n … 20) Appendix M Critical Values of T in the Wilcoxon Matched-Pairs Signed-Ranks Test (n … 25) Appendix N Critical Values dL and dU of the Durbin-Watson Statistic D Appendix O Lower and Upper Critical Values W of Wilcoxon Signed-Ranks Test Appendix P Control Chart Factors
520 _aDirigida principalmente a mayores escuela de negocios / universitarios de pregrado, este texto también ofrece contenido práctico a los profesionales actuales y aspirantes a la industria. Estadísticas de negocios muestra a los lectores cómo aplicar las habilidades de análisis estadístico de problemas, toma de decisiones en el mundo real. Utiliza un enfoque directo que presenta sistemáticamente los conceptos y técnicas de manera que beneficie a los lectores de todos los orígenes matemáticos. Este texto también contiene ejemplos de negocio atractivas para demostrar la pertinencia de las estadísticas empresariales en acción.
650 0 _aESTADÍSTICAS COMERCIALES
_925043
650 0 _aDECISIONES ESTADISTICAS
_920910
700 1 _aShannon, Patrick W.
_925044
700 1 _aFry, Phillip C.
_925045
942 _2ddc
_cBK
999 _c17957
_d17957