Bryman, Alan.

Business research methods / Alan Bryman, Emma Bell. - 3rd ed. - Cambridge ; New York, NY : Oxford University Press, c2011. - xxxvii, 765 p. : il. col.. ; 27 cm.

Incluye bibliografía e indices

Part One
1: Business research strategies
2: Research designs
3: Planning a research project and formulating research questions
4: Getting Started: Reviewing the literature and formulating research questions
5: Ethics and politics in business research
Part Two
6: The nature of quantitative research
7: Sampling
8: Structured interviewing
9: Self completion questionnaires
10: Asking questions
11: Structured observation
12: Content analysis
13: Secondary analysis and official statistics
14: Quantitative data analysis
15: Using SPSS for Windows
Part Three
16: The nature of qualitative research
17: Ethnography and participant observation
18: Interviewing in qualitative research
19: Focus groups
20: Language in qualitative research
21: Documents as sources of data
22: Qualitative data analysis
23: Computer-assisted qualitative data analysis: Using NVivo V7
Part Four
24: Breaking down the quantitative/qualitative divide
25: Mixed methods research: combining quantitative and qualitative research
26: E-research: using the Internet as object and method of data collection
27: Writing up business research

es una guía práctica y completa para los estudiantes de negocios y de gestión que se embarcan en proyectos de investigación. Los autores, junto con los estudiantes y los supervisores, se basan en sus propias experiencias para que los estudiantes puedan tomar nota de consejos profesionales del mundo real para el éxito y evitar cometer errores comunes. Cada capítulo está lleno de ejemplos que proporcionan un contexto para que se discuten las teorías y conceptos. Además, "La experiencia del estudiante" características ofrecen consejos útiles sobre estrategias de investigación exitosas y las trampas potenciales.

9780199583409 (pbk.)


NEGOCIOS--INVESTIGACIÓN--METODOLOGÍA

658.001 / B916b